Науково-практичний семінар «Нові психолого-педагогічні особливості розвитку вітчизняної моделі медіаосвіти»

27 травня 2014 року в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського відбувся науково-практичний семінар «Нові психолого-педагогічні особливості розвитку вітчизняної моделі медіаосвіти».

У семінарі взяли участь представники навчальних закладів Полтавської області, які беруть участь у експериментальній діяльності з медіаосвіти, працівники психологічних служб, науковці Полтавщини та м. Києва - всього 54 особи. Привітала учасників проректор з навчальної роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського Т.О. Кравченко, яка наголосила на важливості формування медіакультури учнів як «щеплення» від руйнівного впливу надлишкової інформації. Найдьонова Л. А., зав. лабораторії масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології АПН України, доктор психол. наук, охарактеризувала особливості розвитку вітчизняної моделі медіаосвіти в контексті міжнародних тенденцій. Орлова О. В., доцент кафедри світової літератури ПНПУ, кандидат педагогічних наук, Баландіна Н. Ф., зав. кафедрою журналістики ПНПУ, доктор філол. наук, професор, ознайомили учасників з інтегрованим підходом упровадження медіаосвіти у рамках навчальних предметів та програм. Муліка К. М., завідувач центру практичної психології ПОІППО, координатор експериментальної діяльності у Полтавській області, підбила підсумки науково-методичного забезпечення у 2013-2014 н. р. експериментальної діяльності «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів Полтавської області на 2013-2016 роки». Ознайомила учасників з новим виданням для педагогічних працівників з медіаосвіти «Медіаграмотність» (підручник для вчителя / Сінді Шейбе, Фейз Рогоу / Перекл. з англ. С. Дьома; за заг. ред. В. Ф. Іванова, О. В. Волошенюк).Учасники «Літньої школи з медіаосвіти» завдяки Академії української преси, Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк отримали підручники безкоштовно. Зацікавленість учасників викликав виступ Каджая С. Д., керівника Полтавської філії навчального закладу «Комп’ютерна академія ШАГ», про особливості створення учнями відеороликів, критерії якісного медіапродукту та презентація Галась Н. Б., практичного психолога Гадяцької спеціалізованої ЗОШ I-III ст. № 3, про створення учнями мультфільмів. Практичні психологи експериментальних навчальних закладів м. Комсомольська Масляник Н., Роман О. поділились інноваційним досвідом формування медіакультури учнів. Представники редакційної колегії науково-популярного журналу «Лідер», учні Кременчуцького ліцею № 11, презентували науково-популярний журнал «Лідер» наукового товариства «Пошук» Кременчуцького ліцею № 11. Також цікавим був виступ Валентини Гринько, головного бібліотекаря відділу соціокультурної роботи Полтавської обласної бібліотеки для юнацтва ім. О. Гончара про особливості запровадження медіаосвітніх інновацій у бібліотеці. Учасники обговорили та визначили подальші шляхи спільного науково-методичного забезпечення, запровадження у навчальних закладах області експериментально-дослідної діяльності з медіаосвіти; формування інформаційної, медіаграмотності педагогічних працівників, учнів, батьківської громадськості. Полтавським ОІППО створена та поширена серед учасників заходу інформація про мережу установ, організацій Полтавщини, які працюють з проблемами інформаційної медіаграмотності.